Philosophia rationalis, naturalis, atque moralis opus in quo praesertim physica universa ex accuratis naturalium effectuum observationibus deducta et ubi rei natura patitur geometrice demonstrata exhibetur, Padova, Frambotti, Ad artem quam ipse conscripsit mathematum analyticam para-lipomena” (Padova, Frambotti); “Commercium epistolicum” (Padova, Frambotti). Redi scienziato e poeta alla corte dei Medici, Lo sviluppo delle ricerche sulle galle, Redi scienziato e poeta alla corte dei Medici Pighetti, Il vuoto e la quiete: scienza e mistica: Cornaro e Rinaldini (Milano: Angeli); Dizionario biografico degli italiani, Roma, Treccani Istituto dell'Enciclopedia Italiana. Museo Galileo di Firenze. crjuairKpifaf/jfrox, et quanta sit roam necefinat. CII ani)iu/r>orrpro- dtni m Ut ut NATURALI tr nrmenlir/anNJliu. SONI auccin nomine dd>et intelligi, quod auditu percipitur ciim omne id fomnesse dicaturi noo umen 1'onus omnis cR vox sed Uleunu uti modo qui animalis orc PROFERTVR. Sonus emm ex corporum jacrirque perculEo-ne muhiriril efficitur} TONVS tamen ilJe dumtaxat qoiab animali eftcitur non modo quocunauc> sed ons prolatione vox nunc upaturi 6c iure quidem per suturalia dicitur instrumenta formatus tum expiicacioois maions gratia tum etiam sonum excludendi CAVSA I qui cUi forfan ore ab aminali prolatus nono tamen per vocis instrumenta fbmutus fit > ItekaiSr Multa pottd fum ad vocem est brmandam inAru- uiuBe- mentanatur x; PULMONES videlicet guttur dentes u W . lingua labra et cetera. Equibus LINGVA prarertimen qu cii varia fui rexione» txKitioneque et ad palatum dencc t^ que conhmChone acrem ex p^ote in os vitali fiicul- cueitae vsmucf atqi pulmoni agitatione deducum nrietate mira franzit percutit atque componit. Ita voce tn tuodotatur ac tamas vocum, vcrbonimq; varietates e^rmai . Hinc mirabilis illa verboiunu» copia hinc magnus eloqueittiz thcfaunK. Tocii diVox autem vatiam atqve multiplicem fafaitpar- Bifioin ciiioneui elini pnmd dividatur in illam quf NIHIL SIGNIFICAT }nfcdulitz ac ARTICVLATA sic homini propriz st exteris convenire non poflint. lu qurdem philosophus T'uces inquit nrat nimiruinfi; na earum PASSIONVM qtu; SVNT IN ANIMO per passiones incelli geo mcmis CONCEPTVS. Hxc. tutem vox quam homo quatenus rationis particeps sibi vendicat propriam rc dicetur, qux mentis CONCEPTVS poteA imnifena- rc £x his quidem intelliges quid mtcnltdifitiir.i- m$ imer sermonan sonum et vocem i naaifenno quidem cA hominis vox animalis sonus autem corporis. Agd nunc quanta sit vocum vtilitii quancanecef Vnluu fitas paucis aperiamoj. Heraclitus eivsqve iorcs cq iorum numero CRATILO putabant verbis nihil exprimendum sed horum loco digttts geAi- bufque manuum ad mentis conceptus manifestandos vt endumi non quod voces aliquo iiabcteni odio sed quoniam nihil Aabilc>nUuiqoc firmum ARBITRABAMVR quin omma in continuo efie fluxu dicebant proinde- 9ue dum vox profenur quod exprimendum crai>cran !uAe putabant. Non inficiandum fanc quibusdam SIGNIS hominem Homine ad intimiores animi SENSVS ex promendos indtgerC. alinumio cum nihil poiTit interius latens ac in mente regium Tmint NOTIFICARI, mfiali cuius REI sensibivs opimlationc fi- animiqut ue przfidio. Hinc fiinum ejl illud, quod prtttr fui agnitionem, quam m^rrrr sensibus, facit nos tentre in cognitionem ALTERIVS. Vt vox iAa»lJowo»praterfpe.r cicin quam imprimit in auditu tanquain lonus nos in alterius pma in humanz nanirx cognitionem deducit. HuiufnKsdi proinde li.um dic debet vt, co per sensus cognuo dcocniamusm cognitioitem rei etim qua SIGNIFICAT signuiv fiabci connexionem. Iu sit VT SIGNIFICARE non fitaR quam aliquid aliud a se diflinCtm cognoscemi reptxTcmaiO. Quam ohrcir jdco^noscentem fotciuiam cmrcprxfc, H^ai quara reptx- sentatiorji hgii».n TamcUj I\-. r purr, cn cogitari. Wv'aVi‘n mienram ft VOX, Vx A H aiuH Ctreli Reiuliim Diprtttunit DuUtBic. tnleii conceptnm tlteri d atque ngiuBcet vt funt oculi manus et id genus aUa tamen inter omnia Tcrbii princeps debetur locus aim his qaio quid humana mens perceperit longe melnis atque commodious quamc cemiignis eaprinu» declarari qocpoint Veees ad Voces ad resnianirrflandaaomnind Becclfanarnon m mtnK Tunt cum ad id non mediocri tu opportuna itgna repelcftarvd a riantur; nemini tamen infictandum idonea przler o inA tim ad hoc munus estc inArumenta, et forfan etiam necedant jptilTima, cum longe quidem facilius atque com II roodms, quaccunque concipimus ammoque gerimus per voces qudmperalia Agnanobisliceat explicare. fi Kakt lotera in vonbus momenti sti ad CIVILEM vium ducendam neminem praterti si non nihil ad- phirimBttcrtCTit non par lim oblidlam emiquem libet et voca-qaeetMa. Ji fennone delumcrei itemque ad amicitiam societa- cit.adci- temque exercendam conducere addocendum ad btkn vi intenogandum jaddicendum ad urxcipienduni ad ttoi de finiul et ad petenda consilia conterre. MuiIhI WiJabtiia denique vocis potilTHinim humana qua hanlMa caterorum animantium voci multis nominibus ante- vocu e6 ccliie videtur indoles atque NATVRA. Hoccnimmaditie. xinia, si corpusculi moJcm exiguam respicias{h vana admodum pro varietate singulorum h litauis in primis htcdrnique fuir m teneritatis ac mollitudinis maxime enim Hqgitur frangitur ac Ace- tur niht!que pluribus flexionibus prpeipue in cantu commutatur nunc in longum trahitur continuato spiritu nune variatur infiexo nunc conciso diiUnguitur modo falsis voabus mollitur modo entis atque severis intenditur quandoque deorfum a furo- ma vel Ultuj vel per gradus prteeps ruiti non rard fiurfumahimo pariter attollitur. Nedum autem vtilitas verom etiam neccesitas vocum cA explorata sine ipsis enim haud fieri potcA » n anmd ienla» atque conceptus hominibus loco quidem ab semibus traCfuque temporis futuris manu Acnnjr quod scribendo verba literisque CONSIGNANDO ailcquimur iac id sine vocibus obtineri non potcAj quid cmm liceris CONSIGNAREMVS antmraUont vocibus pgncatiocoKHtmat i Vletib. TT Veteres ilioa philosophames Heraclitum Jl CRATILOk PITAGORA CROTONE CALABRIA omnes dcnwniia t mut no cyt .t VI dicerent NOMINA fuifle REBVS i natura im- n na te pofica et rem vnaroquamque pro1'ui conditione for boi a M tuam luilic nomen vun et efficatiam habens ad illam tia etireprimendam ainue repryfenandaro vc sapientis ft irapofinmnus videretur mud nova rebus IMPONERE nomina sed cuique natura tributum peculiare et prerium inquirere. Hermogenes contra SIGNIFICANDI VIM omnem in vocibus hominum voluntati penitus reterebat acceptam mhilm hoc tribuendum natur potans, cum fonuito singulia rebus nominu quoquO lugula tuerim imposta. Vocet nfi Voces non omnes vnms modi fum; propterea quod alique vtfufpirta GEMITVS Ac. qus nimirum arti- vomIib ifon sum non ex homrnum IMPOSITIONE ariiom. Si sf2tuue Sed fui NATVRA SIGNIFICANC. Arcicuiaesautctn que Ium» non ucm SED EX HOMINVM IMPOSITIONE ac placii Oi quod AriAoicIci eleganter exprcAti diccns nomen signifitut steimditm fUettum y nwniam natura. MminM nidlam. x\i\n, CnmUoraiiotfl SIGNIFICAT significa UtunoH iUinfinmcnumt stdstatndm fiatittmi In quo ducem habuit PLATONE apod quem lo CRATILO hzc eadem exprcAa legimus. Ab his nec facr Paginz dtflcntiunt in ijs enim cA feriptum Dnu om^atf>iii Rtfnrra4d^dosqu« placuerint nomina rebus imponeit. Et certe si res quolibet ab ipsa natura suum obeinuififet nome nulIi dubium quin omnes populiinationdqs omnes eodem non nncresiiias appcilare dcbuillcnt. Quod a veritate quanrurr sit alienum cuicunuc cene perspc^um animaducncmi rem aliquam duicr-fis nomirubus APVD DIVERSAS GENTES atque rutionec exprimieandem itidem vocem vel in diversis linguarum generibus diversii penitus denotare i vel in vna j quidem aliquid finalia veru NIHIL SIGNIFICARE. Ineo em etiam IDIOMATE frequenter aqumo ex voces occurnint qus abfque omm PROPORTIONIS fundamento diversa SIGNIFICAM; sic etiam voces fynonitrx ncnipd fie SIGNIFICATIONIS ciusdeiu quam vis vocis subAantii dil-fcr.'m. Tainctfi autem res ita fi: habeat non tnficiandum MulniOt tamen multa quidem cAe nomirta determinatis rebus SIGNIFICANDI simpefiu non temere amue fortuito sed dati opera et ex in Aituto quod arnnlle Platoni ttne-mori literisque traditum cAjidque sicvsurpauduin mulca fcUictt nomina talem ac cantam cum rebus conucnienciaro ac proportionem obtinere vc ad ciprimendas illas pre cztcris idonea line Neque hino aliquem admiratio subeat inam esfi LIBERA VOLUNTAS libera cC-s stomina rebus poirme imponi cognitis tamen rerum naturis et proprietatibus congruum ac idoneum nomen l'cicc qui singulis imponere datum erit } Oc cenc hoc sapientis ac prudentii cA munus isenia ciim rerum naturas probe cognoueric confemanea consruentiaque nomina ad tllas denotandas prudenter feliget etc profeCld nomen iAud lebemah zpnd Hcbnros Deo Optimo Maximo congruit appnmc cum quod cAa fi; ipso et Derfuamem fuiam quod r qucnecefle cpic necvnquam delinet et cetera. A tbns ac origo lotitii esse cuiufino Deus eA significac. Nominis ad rem iAa proportio contingit vel per Noiuis ETYMOLOGIAM in eo confiAcmem vtcum prius fuerit ad rem nomen IMPOSITVM ad quid piam SIGNIFICANDVM fiini- ledeinde nomen ad rem itidem fiivilem denotandam ad hibeatur quamuis eo tandem deueniendum vc nomen citra quam libet ETYMOLOGIAM AD REM SIGNIFICANDUM vsurpetur. Ica quidem Logica dicitur a Itigot Physica i fityfu “homo” ab “humo”, et id genus alu. Eli itidem aJiud vnde proportionis ratio nempe nominum cum REBVS SIGNIFICANDIS cognatio quadam quae penes foQum attenditur propterea quod tnultxltinc voces humiles atqfue suaves ad res qualdam prxeipud SIGNIFICANDAS talis conditionis idonea. Alta vera alperiores naturi func quaadrearcpr encandasinquibus alpehus maxime conveniences lunt ac oppornuue. t^id SIGNIFICAT hYoeit, cui, et 4fuidf SIGNIFICAT. Tria igitur in praienda sum consideracu dignissima. Et quid sit vocis SIGNIFICATIO A: cui ngo aaS fiti.1 1 et quid penpiam SIGNIFICETVR. can Vt ex ocdixri prund tnepte admodum quidam Digi!ijccj !:v CjO( Nihil flBM>cc i- fiuScMit nisi, si SiSi»Tmt4i: jf ii|^1SIGNIFICA n^aiKli^ ffi obcitiBa m:; ti prait ai(lAg|Acarefio (eir Ideoijircr rproirrifniu non uciiQsipdcoAofcamu$> itdur isio{>t>(!o;oiucartFrismamft^cu]us. Non inficiendam tamen i vsii venire po(Tc, ut re ipsl protcren et Attdiwafeidem; cum po(ntquiJ)«anieA> (ib.CKcna/eiHi VDci. Gttttioociudai dcducttur quod torfan ex cum animo Niptf et u^ueTnfiab in- exciderat Nd: idctn de protcreno; oiiliuwmium j. jf» ad oinuihisf d)or» dum enim hica hi loquiiuti «eirfu d4Curto:; niti- ac notimin habnc. hac prxtcritdj nom rmiOU ruiTiHrntiririrni ffl(, inctuTdcni rcinocitiam dedaci- i quadam pro. Setinoirailmvocibutabiblai poteA » quin &; noti- lkttv«’ ttamiho)aitclo]ucntis et rem crprcflani per 4 rriiiflitp volita ffioCTi^W IMPOSITA nec non lupponat icuniquilqucderccogmca Icloqoi cx- vivi dif .Aie%uiAea(a tealdIi eliquciu rcspectanrcoi> iHTicntii cognolcatjqao nonimm critd philosophan-ieA, qui JteefiWi xubil igitur uuimui tium animos dubitatio subipde rciignihcau pci vo-fc i»o(kiI DENOMINATIONEM i^defunipiain Igiuticarc qupar, exquidem habft I vimqt J^i^rcndum obuocti vt homi 9am iuiiTc deum aliquid (tbi denoti- I illam proferat vocem illud idem imeUiga? »* ;%e£^alem eilb DENOMINATIONEM rccdaderiuatani. eandem per cari cum quali vir- )lcat in voce relatio- animo gignendam. cem n >>ito‘-c InfuJ quibufdam est visum per vocci prinw incn T tis CONCEPTVS secundo siiplar SIGNIFICANT ciimpotiils primo RES conceptas SIGNIFICANT ex iAiininduitUi, 51 quod degatuer apud Anllocdem ARISTOTELE LIZIO PLATONE expressum iegt-uppoaa- »1 t l inquit 1 jScri nm potffl t vt rct ipsi frtenltt dtfputmui nominthu ytmirr fissis. Putalwt enitn aflumi nomina ad RES ccmccpras DENOTANDAS quod comprobatum inde pariter inrclligcs) qudd primus humani generis }»rciis animalibus nomina quidetn impgfuic» nominibus qupfuis animantia cunela nun cupauit icxquu hicilc tnicUtgcs >nominibiores ipios Agnihcart. In hanc autem Imtcncbm adducori quoniam id sx>t Ibo» af» pnrad SIGNIFICAT ad quod prirnb DENOTANDVM itutionc liominum lini imp a Prnnd fune autem J voces impolioe ad res SIGNIFICANDAS has igitur priraii Jj* icmrmtono- Jiwfenir^lii^tr^» expU- e -r- X SIGNIFICAN. oho.4iiilhJ £t oend uoctbus id prim^ SIGNIFICARI putandum iin 4 ctiiu$ NOTITIA iuiiiwncdt2ce»^ moqocno sillxdcdu- Aluadd» steodum proptetta ia eunt. Jdporr6funcresips«>hx promdepfiu) 6%ai» ctu* r». physice cognitio, SIGNIFICANTVR. w*„ nt concrcttone mate- QiuU ade6venim ut etiam voecsantmiooeeeMv Vm c aiiii riamininierfo>ni vox DENOTANTES dirc^c tesngnthcare dicendsmtiotuonaafifai. Jt^propterca-tamumcioon- enim cognitiones concepcufuc cognoscimus vocibus SIGNIFICANT qqptjiichgi Bipriiis causa mentem auutimur ad ILLOS SIGNIFICANDO sicauc non fccus acre omoqfdi eaqtit hic enim ob vocis in liquz res cognitu se habeant atque ad cocognitio apHpiBii j&cftAa quwdeipnis Conitioneha quatenus rescognicacA perproprium Agnibeatur Imi bc^Mlitttuf^co nmtctde uotormallequitur. nomen. dx««i{« oiuff ^l^iscwfiv et iMbe^CT picndumyVtvoxid (it> TatuetA autem vocibus res cognitis SIGNIFICAR di-mM pfo nat coctionis atquin ceremus tamen id nbnfvufurpandum in uafirctn uni Qgo tpQ ja rriCxcitarequc co i- et: comeionem ntiWaudicnttmmaU- tisuoabuscoi Atyi gflCi" fi»IT€r. 0' iVc"’^«fa«icaoubos qip»t- in wcBtt ilje^niinaiuili^SWcis prodii, quod ||liin' quod audietj iK pnmo concepti ct^mcioneiuc ferum vocibmn^tHcan- attingi. Careobrem i uens vt iine huiulmo- tc voaft) ir^uat(.nuau| mirumconim loco Jubffieut Kadobic di conceptu nequit alctri quidquam ea liqutdem est humani audicasiinc iUo percipere. lumT intflJtgcmi conditio, vt nihil afleqtacuK^tulatio» • 'B*|karte autem loqumU praeter commemoiamm^Tl^ ^ koi coooqitwn alia indem NOTITIA, /iueconecinus ,nuem i^indtci »du»miftrantibus comparetur. Quod igitur in aho vlunrnumappclUfaOreqairirur. Nisi enim quilpUm proW tcBucrir, quodem cepitaiiima, linjuu rofc qyencc id ccrtddedaratc non poterit picc mirum, vo rkinaiS ^ehimloccfconceptuuin rubror^antufi conceptos eaim vt ob idvenjm, quacanquc (uit i^ib SIGNIFICANDE, iu^ tinuM pommtufinmence QiMdadcoVerum. Ttfatu ad loquendutn de re aliqua pnchabuiflenodeiam, ied oportet ut d^^liloq armilla rdc qua fkfcruiocDgnofcacur. Ninfor fu est de deba . rius eA animo haud Itoct nobi perctpese, ndt quibus dam CTii'd»Ubua, prafertiin vocibus (ucrit eapreflunr» l^unc icitur in m^iim conceptus menets vocibus iV gmhcart dicuntur hoc sentu ca iunt VSVRPANDO, quz de vocibus dtci solcnt, nCmpc qvid d mcmiscoiv ccpius exprimant, eorundcm qnc notufint, acli^na non ad cum modum, quo Hma remtn cHc dicuntur, sed quaccnos conceptuum foco Tubrogantur. Hinc auditi voce bene licet arguere cognitionem Ic^ucn ecquiTpiimcarui forcnttd querem voci rqidigTtiAcario rc aliqua u. jn. k... nem Ignorans, certum aliqwod vocabulum proferat fr^halxiiC quod apud alio idctermiato e igiithcationis nc SIGNIFICATIONE, tnne icnutit. Autem n)X non velutadH«afi50atidumapta>^dutronus quidrrn profcnir ucauibusquibuldam contingit, dum voces qualdam o^Wnunt, quibus nihil pbnd SIGNIFICANT, cilm mhi concipiam, teli ARTICVLANS vo- mo, co MS prononcient, quo mattr^iter tantum voces pro gnol. Icrredicunn. tuc At in audieote nullum iap^ptam, millamuc noti ri stine quibus amdetj idque ceni de coOTicionis;c i!ur i fluueor ad rationem quand?m rcJpexit exquafccim {uadcrcnimncun quoniam hac potitis mmiflerio ■iiuf^d dum quamUmi etyrroJogiam anlam certum iiiipo vocis, IN AVDIENTIS [H. P. Grice, RECIPIENT] meme gigni procrcaiique di; luJie «n 4f ncndinomtnde fumplttiiionaJ raiione millam» led non tgitur hscprzte quduaii iQa, quippe, qnxvo> ^ uuut. ^ «... i, L. j-.,. T- .it- lt(cnuficaniiscrtwai»,Pcr' Hinc etiam diuerlis concepubus, voces diversic vart^que respomlemi itari delicet ut eadem in re, 6 plures inucmanciir rationes, secunduir qaas A: plurei conceptus Ibrmari queant VOCES mdem plures extern, cum ijs proportionem habenies. Nccpropre- rca fvnomniz reputanda i huius modi enim ut tint ne duin rem eandem, Icd litcundum eaudem rationem» eundcmqueconccpuim ftgnincarc debent. AUcsefl præter cundum, quovl trequencer usii veni- oDcepnt re ToU t, ui alius lu conceptivex quo Tumitur vox, et iqriblu- alius, ad queinalTuinitur. Primusemm nominis i»> iiiur araiiufjid qu potius ad itmiplam SIGNIFICANDAM luiJlc quidem advertens. Numcnfuprfltnum profpicere, ac pronidc- xe, Dei proinde nomine dignum exiihinamc, non^ quod hoc prorpicientiam>acprouidcntiam,lcd No* men ipTum, cuius cil prorpiccre ac piouidcrc SIGNIFICARE vellet. ¥( tem lUud etiam libenter adi)riam, quod »nt voces conceptoum loco fubrogamur ita pro eorum diUmdio- ne, condhionequc voces distmguumuT. Ali* igitur simplices, in complex que, primae inteHc- coiQ adeoaS hoc etiam vocis se excenda gni&ario, uc nedum vox polTit ie mentem redttcere, qua alioqum U qui audit aliquando cognouiile ropponicuri etiam hadlmos prorfus incogniu iMmifi:uaie,acqi noci are polTic Hatc tamennili rcdldduteme^eRntr facile noi in ci rorem deducent. Htccrte It absoluid hacintcIlUan tur maxtmd fum i iTritait remota ciim luud heri poflit, ut AVDIENDO qtiifpiamincdligacuny igno RARA SIGNIFICATIONE j u nat^t profiuncict altq^u, t sunt parw numero; jtdd senttrimmus totius orationis l^iiicatumpere re non pot Aitdingularumvo- ’ cum hgniHcadonc ignorat d oportet enim dc hac voce d no tumpiahabuffic, St ita dc rciiq4is, uc retn int igot exprclTaoi p integram orationem, M qu?tan n nullo modo tunc in inAte fdideat, introlpedioncrci proposit yiei si quidcm fiteUe conhoccnmctiftivcritirenullum habet coraroerciunu, flabit in LOQUENTE, et AUDIENTE simul ahquam cogni ciim fi prahJcric, quam tamen obiivio delcuerit, non ruacio. titmcinrequiri, qu^-cuiufmodi fu, explicandum fufulKciat; fed-opotxc atficiliarum vocum SIGNIFICATA DypKtpcreft. Vtautemi uuniftfiis ad iiumis^rfpjcita-s nomHc, utS'ocibus tudms vocum in memoriam is lutMii cd. gredum hietf c videamur, non pigebit in memonam SIGNIFICATIO reccurrat, quod «ft eorum in habitu noti ccpnMvI. Sed q^ere, cognitionem, (fueconcc^in mentis in non ‘ ^ iimicuLic vltioMtuin/lr ulniiiatudifiribuiiilie sonum vocis tan — I Illi;; n nim, hiercm{igaiiicatan aumgit) illum on. mndnc- ccdanmntam cx pane loqucmis, qu2m aumcncis, cuique paiaiii efl ) ik apenum i non enim hcct quidquam aup voce SIGNIFICARE, nisi voce tn ipiaoi nos tbqaoRcs, et auduract iiidcm imclltgamusi quod ne miiu debet adrpirauoncm ingerere, vorenim e> ip vnum, qua subsiiilum c^ura i n igitur imeUedus cognoicuualkqttitund in quo Vito figit obtutum tiammbere. icdpociiumco» 4ju%haiKtuco carciJtovtamut Qlibivulc mnurum maudiouisani- «dKwero opoim. Iu parucrfxp equisptanj umcoRmtio einmducrcj qoamobrcni perfectcli- VitJum. Mrxioc«tkHK dodrinaqucaicett05td(lircit>qu2RU7t- gntiicare. cA «idem perh^dam rei co'4nitiuBcinin;'C‘ ic uno qmro iciuemi quoniam tt/i pniubere notuiaiu- rcrc:utdar^, quiddintiu4 quefrgindctrej cAcctcla- iS«nut. oportet dc fiwgulafu/n vocum ftffudcati auodcA tajn grqutddtcaciuaiiiin cuiiUcntlnuiion ouiianL^ hacfaabiracpgno rc, non taiiicnneceflceit j ine (farr«diAiiiAcquc cn icci^ ranafVcqua- a Uja- idd^c ('tfn^tdarnmvocam/umiiicieBpcnitusiroo- curfVOcancqnK-nprotvrat »qiuedarain> peiferfam V9a*do rsc i imde nec a&a , nec habitiulU cogp^cic t nuita. ue cor; nitioncra non pntheat ptoGsCld rem ii pcrli> wmenexillts vocibus apud cam£pndcandivmiol daamq(icnocitiatqaflcqiiatur; ille procu!du- C^tmiantreipil voxnullam SIGNIFICAT adtviinolHmec biopcrfcClc>diIUiidcquerem ti^itacallc dicetur, urtloqttonitfk^atidiauisammiiu conuemaiK 0| Voccatamcttuon poliunt pcilediuifera audienti i luc prolati vo hucincci ligetubimiV. quimlunottloqucnti, SIGNIFICARE jacque adedpr - AAsalis mcdli es. ut opmor yqoidde cognitionis bemio nouamrci notinam cura aoJicna res abundo pcrfn«dumpnrreqQi^per rpcdaooai'ucnt»prati]3rcultnnumcpo :enc rem au« fvi isip^ (tcanoneilyTcd Aad/ica adom i et exercitium lign^ Nec inconiubo |nmcul«m ajt(.Cbmi raiAitocs» d^m vcchecn» uc eun co£oorcar)'cdmtierinoapoin i^notx> e^a hic ell fermo: vel per raodumcxcitan- qii diexercitio. Rnamyoxqtnnhrem prout concepu inlignihcat, tt >n Non fie impedimento ertt> in habitu nodtia con> igitur perti^lid^quaniipfa concepta tuent jii^n i|. filUus hac cnimhabitif vokadhdcpotefVattditmch .care poteticjquamobccm ut voccj quod non concept- Bniiuuin in mX^tun coKiMifi: endi|ebi tantam babim mustiigobSc noobcec|icanec perfectiuii mr.va-peteepomdediscere) l^autero fi^iiicaciore^di* rciniiuisi«led^cotKeptumt%niticareliccj4. v'u- cetut ca«quxreuocat inCiciiiem«qaod aiias/iocum» cctcnim luun c conceptui j ijideniquc pru rnu. a tqoepmpcdbsin fuerat. Dcrci'pondcnc}cuiuImudii^ituxiufum>casquu.^-j.: Hincf adliqaidem iBceUiges^fktiusqQidpiafliene cHeooercc, loquir qudraltdni Bciretcdm iliudvechiaro^iprot' £t«rtc^voc«KC(Mcepcuttmfocolubro?amur>n i''«* ” fcae,vtlprC| Telniemepn*clcrat$fiocautcfttiddat liuiitmcJbgo* curhis mx pcifcclioms mcnturi k- iiK0^ttx’rei./4iidiemit Bainvo cognitioncith ing> . ponBere non tkbeamsioco tiqmdem conccpiiisim xaciqud ad Oaun loquimur» cui uunen nihil lignifi-perf^Ic rcpfxlbicamti fubfVttuta vox impcirc Cic ti* caxeUctt i ei oOTon^ia pc^pedb tine, aeexdorau ai^abit (^ctmdraodum lococonccpius rem p;r« Sedhlc noniidulscquirp Umf^upcibituidubium. KdcxcprxlcmajKiBTot itidem subUuuta pcrtlclc li mpq£ otunufBvnnrepoAitj utaliquisuceodo uocil^ps Sc gmticabic. Ncqtiemlrum» namrocesomnem lii^ni- veltmponctidoyVd un|dmpro^iend6 iiias»qwA. hcanfli vim hab^cdictimur.. quatenus loco conevp- SIGNIFICASSEpoihint rcmperkclius dgttiHca» quano^ xusun fubfUtuamdr» 'quibus natotd mamitliarc. icait u* ip&mee ct^no&ax . ^ rcprxfemaxc conuenit d>*"i^S cbnsqmdcmdiAicultxs mamca inen«x parte d parucc bancueriu temrum in opere conHnnat. ortum ducem ex diverso modo acraiendi pertedio- Si quis rei conceptum immediate quidem altcnpol ratiT'^ lKmcoerfiriorBB/&e Bdmct{bca4laodint^O) quo fcconendcxetcarcis»cmraani felutioricrct maio m f«||Voxxei%miic3t no6tiamprxbcrepqtefi{ec(taucera xems- ct^oremue notitiam rei conceptx ct ua Bliona mnnqngfuppctant j dc adoftcndcndain fen- maoilmaii conceptus aDcqtu non poflex quam iit e nuamaifirmaiuem ik ad MmoiJbandim negan- idem conceptus. Hoc nis autem de uocc dicem im|tarncnc?»r>ediun SIGNIFICATIO vocis sed etiam QOXpcrlcCtiOfrm qujm m LOQUENTE (H. P. GRICE, UTTERER) notitiam indu per/edbo dpt^catioms dqpc cti (iquiJem iu»a. ceie poliet.Vndemautem m loqucntc non poHcc. XRJiomniBinorrmucreitigniiicatxBOtitiamvoKiJia» ■ £t ut ingmuc sive arihuc tantum abc/liutlrcqucnccr cis* mifitifoe icm ipbun percie %oihcaie dicitur, penire usu soleat aocibosndura pcricciacnnomiam B^rtita rcidefl lUafBtl^tO >quxmcogniuonOj ini udiencss ammuniiaduci quam m loqmntelk. %ni/}c4Xioaeq»c'pot^^*ttendi>iicmpecIarias»acqne Qisod Plarodi l^le pcrfpc umi ac expioraramac- 'ddhiHSiodiuTi ciBriuBjdiiluB^ufoefcs ognolctcur) cepimus cum de Deo loqueos diceie conlueuiilct* fcppnecas iodexa conerpo^ dum pcopriou quiddi** dt^ile cliopeumi i^udlcCtu peicipcte cioqut ucid impoHibilc. A.W.- u »1 d»tl$ RrntUin^ Dijftriatmet DUUBit^, Skfr»U- 7d am«ni passim cMitingere nobis com namcA) iit> caTu»mcnucr(>tprotuIcr(t> uodfam aJhaeai* 0a «i^fii|uisenim qui(lpiafn ocuIis vf Drpct« atque adc6in > lert quid piam fj^nificaiunn (k; cilm concepms attcrv tue« Tttr« haud potcricemif voQibuireinocicumal» didcocat cuius loooivudIioininesh Qiuiipodtrcmio Mt«acc6 teri pate^icere» qui rem eandem aiueocuida non ha- fubAtiw (blctj quainiMrcm fi duo lint » qniljabcanc boerit»ruxqucTifionisv aqndcIaramnotkiamnoiu inzquaics conceptus > ijfdcrotamciivocibusutaj^r» iucrtt coiUecutusi quoniam» ut hoc pauos perfi/in- coDdcn>qticremK>ncniadhibcaat) a^taliter SIGNIFICAT ftni» DequiiUQiPCT sed res oocibosea primi buht Vt cntm cadeui de r« conceptus haberi pofTunt fi|nirican Loqueos Non eotansctiiddico» quasi taoi dtuerCts adinue cmm videndo claram aeque findam ret notuian\, ntri vam> Icmt conceptus mcnco i sed c»haitn allero, diuerial imungdpntbcndumaflcnfnminducK. JUeigiturvi» iDflttutasfuiilcvocrsps nmabilcmdtucrliutcnicon> iusopituJationecoputionem adipilcitui': alceraite» cepeuum* Non negandum tamen voces ccoKepnbtucI, fiacionis»n-.cdijs vocibus fkdbem prxMiojrci nottoam-» proportione rdpon^ere » m quo dariortf sic diflro acqniru Igitur qui foquuor miniflecio vocum nequic chores quis 4o rcquspiaiuiIiM ^bucrit co ctianu audienti tanipcdrdbmbotiriam ingerere I quoniam chnutydifiinChust dc aperriu^rctoipram vocibuf bic non eodem utitur CDCnolccnds modo Iciitca explicare ibieat propriae visionis qmi Ulc ruam sibi notitiam coiopa Qua autcinvtruas in humana mmisconceptiboi rautiat iocfi» csdcmipntad ex xcrn et sroc^traasiundicursut usietn- Sed hic aliam veritatem qccadtare non licet nimi- enhn cognitio verd vel/aUo repnrrentet obieCtum: ita ingttjvt >}[nlxpe contingere Ut vores pcrlrciiUs rem au;licn> nxcogiuuo^mexprmicns rem illam nl falso' tifignificenc»quamnou iiiloqoenci «ocitandolciii- /tgriilkat' Ncqucmltumvoxenimtdt rmi •0^'j^i cec m audiente cognliioncm in labita conliuutam clt qnontam concepsns loco cadenp de re rtiblVuat- fieniMt iquttenim reialicuiasc Urani dinhiaamucnodtiai)i tut ita vcrffigiiiMa^ptopuereaqDdtilocovericon- quioinD filcrit adeptus» poOir. odumea dc It nibU cc^iunss Geptus; rals6auteui^qtfDnumrd U'C>nceprisloco{ui> M (k fa>.ilumdeipiaJoqucrta»atidic» quaniuii indiimuma togauir* qiKMi* vdutiiiuui»inquoeiurdcmtc; notitia admoduniim* 'Vroz>inumcA nequid vcrlus quidque firasfit Qpij pertecta cfi»AioL'^rai txpexictur utiquccogmtio> invoabaa»ufenamu>. £amporr6dcno«mnacioncm riacsraunucnr» fiiii'zquc iint»^ mqutr^ notitiam» quam in l'c habeat» induci. fign)ncactoncprobcMCi(or'/qu« ciiincxhancmis Ji Hoc plausibikihncnuximd rationi con entaneom butaus in exuinfc quadam detximmatton; coa'N quoniam nedum voci concedenda vis ilia ingerendi ibt hun modi qu vocibmclK»puuidum Pfoiivlclthounnesootlcnc xificntemuidemexcita Mipuliuin iQlubicu» quacfi anipUu subccminiidt qua rignirica aorieQrurpare »nu! pciic Clionc mneat aefuperet stlam qui IeK]uemts laeausinu-ujOrcdpmuiiunela .itcdpcrlolasciRrin amrrnsmtrirroatur cuiNcaiprafie^quarnouiiercxcv' finsdcnotmnauOflfts ueruatem auxl^i(atcm amic- tatttr nulli dubtmu»cum pcrtedlior^ura fit co^m* itrcc. Vtcomra*» ri uo> nihil ItgniliCins ad aliquid no annno qimkm auditmus ingefia qudm ca qux l|gniitcanduiii aUbnicrctur rchdct mloqueme, Voces y itur prterem c rf i tando Hax amcmdcnd Mlmtiofico imcUuttuscogmtKK Oenoaii- numtam» inaudiente pctltiibns» ^tiufqoc rcfn«a ne dcrumiiur >. Ucperconnouuoocm 'ipsaramrcruin iMtto ex* fi^niHcarc poliunt et cetera- s^mlia pttdt iAam noiitiamnoncx ri vocis» rigo^cMiooifue aj lqaucruatc»lainuu'quccognicioms»cuio>iocovo. da*cmas notiuamrci aliasigno&nouiicvprocrcandamdedpo. «tsTubrogamor» dcmmlTiatioventatis» ac fallTcaus CIUS ad rei pratcoemtxvctetcra excittodain haben . in vodbus er vcM j fehaqoc coghiuone dscctur dio Non enim hxclu, ruhcardivis adnm per fedilamrci dcTntnpu. Aii cu ni Dom iain gignendam dcteunin .ell sed penitus inut et fane in audicmisanimotiutlljei signlfica arco- incmeeogrfi loocm uaam oppolicum tamen e«tet- g^tioncDouiicrgenicaAfcti pri0mitaotrimcxciuti ms uocibus alfirinac uaut eucma*I^usio tmemo twxadhuc SIGNIFICATIO aiscifccliniiobu DuilhriSttn conceptui nonconniat Prion ruedo vocalu talla OicmemaudtciMiscogniuoncm iaduxiJle dicetur JocutroaUlUTUcncisnotmadc nomtnacur bccundo Hic libenter iubi dam aliquid notatu dignilhniums modo non quoniam iemu> vocibus cipreliusmcmii aempe si quempiam accidat, au ccrfeChis sit rei con> coiKeprui, cmm veruni luppommus congrhir hinc ceptus» uti uoeibos niiiuisper ptofeiTc uocca perfcdiabfiunih te$n^(cruli> cum quaicnusde iplu longdtaciliusilJa prxeepu-uj of dirigtf. Ier ut aiunt» (altcm perfedierem significaiuniim ad uadumuriquxdeincnrt$concepcibus»quonnu*oco e«r> couc» eiuinfiJoquciisnuiiuiiicucooccptujo habuc*, iub(tuutziwu»ihuUtgcndikvo&mu$»(.vr4(/wjiny/tfr/u> Vnmftf»* r^^f ffnprmctpiat et conclusiones Yniticrfalit dicuntur si juonijmcHmmat tumbxqufdamYtti'- l«pj'r'ri(» mrffUttmmcidtHmti^edebent. In complexum aucununmrrfaiccftrcsijuedam simjilcx inconipicio tcrmi- Maltipl« i' niuerfaledicituT mcaufando, cUquci placiula untuer-Vmueifi. Iklis rfj dtfiu, mmiam ud plures, ac plures si extendit effectus, iuxta muUilndinim quorum, prout nimirum u i..com. plMTifpaucior^qMefmS, eaufa tna^it minufue dict fdet Yniuerfdis. 1'niuerfaUlfmaommimtH caufa prima fleiom. Yt animalis natura tqua inomnibus animals et Vntutrf bcMinii; omniimi spcasdmucmturt boc sdem dtcitur et:.:myniutrfait in prsdicandu, quoniam quod in mtdtiseJUe le id fig. omUisqmifm pradtcaTipottll. £jlautemm figmficando (pmependo seu prædicando vniversali illud, in cumi simil. Logicus mcumbit X immeritd, cum buiiu. Artificis omnis eo coUimet imittflria» vi inteOe^ius co. Vcu«c£»* gmtmm dirigat, iure ihtudmem in tllam inducat I quod prafertim Yniversalism hic medii traiimioHeconfe- ialm\Timquta ad pradicamentorum notatam sntellKlmtisre Utudini fsmm opera conferentem tnedsmYtilii ijla y, umV. io^^fod mtuffaria efls pradicamenta si quidem borum qumaueYnmerfalnm fme prædica & ilium funt tndma- k« pr«. Tmoiti Meonm quemlibet af^misgeneTioui, mfpeaeiperdtfferetttias Yfquead Yliima indiuidita dividatufi (p djcaaio. fnprutaUt^ oUrsbuta ifsadnectaniur, ita Yt in eorb errainattone nihil frequentius Mam haec de quibus loquim ut l>c q«t> ymmrfaiuttYfwrpentMr.' Tum qniaadfmgsda infirumenta lcgka hac magno pereconducst notitta et quidtmad iueilaii dtffMitiemts quemau Ynius cuutfqi res definitio per genus et differentiam: deferiptio per proprium,Yei per multae afwuuai safmsdfumpta tradcndaffi Jl£ divismemmern poptcreaqsMin^entiaJabusdmfiwdsus^^^ ftntm JfrrmiM I ataiJnlMii3 fiibirit MmmacciJ mudiflTiSMwrvIlmilxo y^irms, xnplinmus. M ima Otiakmt, mipiiiutmfiiim est definitio, veldferntia, u ohniodoffiflimeidefnbitbodimm- ffrmdut ifiettiamad olt4o VrMtpuatauunYtilitati ob quaerat opera pretium hanc (r.a^i^toii/m m/iiiHerrj uetfait t^^amiiufouda t qmmiamYtdapradicamentitdifceptatioadintelleaionmdirigendamcondiKit, qitstenus ante bw, yitit ociimfeTmnomns smgnnafi spectei, differentiafqne conjlstuit, Yt fuhindHong melius, atque facilius in du, i*T*^ V peretpertipc bac contemplaiio,quatenus nuais tamen ab^rabie omnia ad hac qusnqt t^sredigit, imdle&umdocen^,qMulfitgenHs,qntdfpecies et Cn ut uleriti suas extreere poGit operatmet m id supg^ttdm proteli, &adtsunent9n.
Monday, December 23, 2024
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment